KLUBBEN VÅR

OM KLUBBEN

10. mai 1917 ble det stiftet en ny tennisklubb som fikk navnet

Lawn-tennisklubben. Da lå banen på Nyeveien, på et areal mellom veien og Skytterhuset.

Grunnen var eid av Egersund Skytterlag. I 1946 ble klubben tilsluttet Rogaland Idrettskrets og Norges Tennisforbund, og samtidig ble klubbens navn endret til Egersund Tennisklubb, og lovene justert.

Klubben ble etter hvert større, hadde behov for mer plass, og flyttet til Lagård. Baneanlegget med 3 baner sto ferdig i 1981. I 1984 sto et nytt klubbhus ferdig på samme sted, mens en tennishall med 2 baner og garderober sto ferdig i 1990. Anlegget ble gitt navnet Egersund Tennissenter.

I 2006 sto en squashhall i tilknytning til tennishallen ferdig. Anlegget skiftet navn til Egersund Squash- og Tennissenter. I 2010 ble det besluttet å forandre navnet til Egersund Racketklubb, som den heter i dag.

I 2016 overtok Egersund Racketklubb aktiva og driften til Egersund Bordtennisklubb. Egersund Racketklubb er i dag en organisasjon med 3 avdelinger: tennis, squash og bordtennis.

I april 2019 har klubben fått ett stort løft.

Anlegget har nå byttet navn og heter B&G Racketsportsenter.

Egersund Racketklubb har nå fått 1 ekstra bane innendørs, 1 ny Padelbane. 2 Badmintonbaner, ny inngang.

Klubben har fått ny led belysning og nytt dekke på de to eksisterende baner.

I juni 2023 foretok Egersund Racketklubb seg omfattende oppgradering av uteanlegget. Her ble det bygget to nye utendørs tennis Red Plus baner. I tillegg til 1 ny padelbane, 1 shuffleboardbane, 1 pickleballbane, og aktivitetsområde (badminton osv..).

VÅRT ANLEGG

Egersund Racketklubb har følgende baner:
3 innendørs tennisbaner

3 innendørs squash baner (som også brukes som bordtennis hallen)

1 innendørs padel bane

2 utendørs tennisbaner

1 utendørs padelbane

1 pickleballbane

1 shuffleboardbane

Utendørs aktivitetsområde

Miljørom

Garderober

Lager

Innendørsbanene på tennis har Rebound Ace dekke. Dette er et utrolig behagelig dekke.

Utendørsbanene på tennis har Red Plus dekke, et hybrid dekke som er av høy kvalitet. Banene ute ligger praktfullt og godt skjermet for vind.

klubben 100 år

Jubileumsåret 2017 - klubben var 100 år!

Egersund Racketklubb 100 år

10. mai 1917 ble det stiftet en ny tennisklubb som fikk navnet

Lawn-tennisklubben. Da lå banen på Nyeveien, på et areal mellom veien og Skytterhuset.

Klubben ble etter hvert større, hadde behov for mer plass, og flyttet til Lagård. Baneanlegget med 3 baner sto ferdig i 1981. I 1984 sto et nytt klubbhus ferdig på samme sted, mens en tennishall med 2 baner og garderober sto ferdig i 1990. Anlegget ble gitt navnet Egersund Tennissenter.

I 2006 sto en squashhall i tilknytning til tennishallen ferdig. Anlegget skiftet navn til Egersund Squash- og Tennissenter. I 2010 ble det besluttet å forandre navnet til Egersund Racketklubb, som den heter i dag.

Klubben fylte 100 år i 2017. Det er blitt laget en flott bok i anledning dette jubileet, og her kan en lese mer om historien.

Boken kan kjøpes ved henvendelse til: post@egersundtennis.no  Medlemspris kr. 230,-